Nooit meer na het werk of in het weekend de administratie doen: dat doet deze hard werkende vakman nu vanaf zijn mobiel

Gert Aasman is de eigenaar van Aasman Stukadoors. RBZ helpt hem sinds de start naar volle tevredenheid.

Al die tijd verandert er niet veel in de opzet van zijn administratie. Totdat hij door mensen om hem heen steeds meer wordt geadviseerd om te digitaliseren, ook door RBZ.

Gert is huiverig, want hij vindt zichzelf geen computerdeskundige, maar een hard werkende stukadoor. Veel jongens worden geholpen door hun vrouw, maar Gert is gescheiden en doet dit allemaal zelf. 

Toch kan hij nu vanaf zijn mobiel de administratie doen. Het bespaart hem enorm veel tijd. En hij hoeft nooit meer in de weer met dikke stapels papier. 

Hoe hij dat heeft gedaan? Lees snel verder.

Gert-Aasman-Stukadoors-RBZ-Digitale-Administratie

“Ik wilde mijn administratie wel digitaliseren, maar ik ben geen computerdeskundige. Ik ben een hardwerkende stukadoor.”

Gert Aasman - Aasman Stukadoors

1. Doel: Mijn administratie digitaliseren

Gert Aasman ging 12 jaar geleden uit dienst bij zijn toenmalige werkgever om zelfstandig ondernemer geworden. Een collega van hem ging eerder al uit loondienst en die had zijn boekhouding bij RBZ ondergebracht. Hij adviseerde Gert om eens met Henk te gaan praten en dat klikte. 'Ik wist helemaal niks, had nog nooit iets met accountant te doen gehad. Henk was heel relaxed en hij attendeerde mij meteen op een paar dingen. Dat voelde goed, ik ben niet elders wezen kijken. De eerste keus is vaak de beste keus en ik ben nog steeds blij met mijn keuze.'

Zakelijk gezien gaat het Gert voor de wind, hij kan als ondernemer een prima boterham verdienen. Prive krijgt hij te maken met een tegenslag: '3 jaar geleden ben ik gescheiden en daar moest acuut veel voor worden geregeld: jaarcijfers, makelaar, notaris... Een rollercoaster van ellende, maar daar heeft RBZ me heel goed bij geholpen. Daar ben ik dankbaar voor.'

Al die tijd heeft Gert weinig veranderd in zijn administratie. Hij moest nog steeds alles afvinken, alle papieren uitleggen, bankafschriften erbij, etc. 'Ik vond dat op zich niet lastig, ik deed het gewoon. Altijd na het werk en in de weekenden. En dan moest ik de papieren ook nog bij RBZ langs brengen. Ik kom er graag, maar al met al kost deze manier van werken veel tijd en levert het veel gedoe op.'

Om hem heen ziet Gert steeds meer dingen digitaal gaan. En hij kreeg uit meerdere hoeken te horen dat het wel eens tijd werd om dit ook te gaan doen, ook vanuit RBZ kwam dat advies. 'Daar wilde ik wel in mee, maar ik zag er tegenop.'

2. De uitdaging: Ik ben geen computerdeskundige, maar een hard werkende vakman

Veel zelfstandige vakmensen worden geholpen door hun vrouw, met het computerwerk en de administratie. Gert: 'Ik doe dit allemaal zelf. Dat is helemaal niet erg, maar ik ben geen computerdeskundige. Ik ben een hard werkende vakman.'

3. Mijn administratie is nu mobiel, Monique en Timon van RBZ hebben het me makkelijk gemaakt

Samen met Monique heeft Gert ervoor gezorgd dat de bankafschriften direct worden doorgezet naar de boekhouding. En Timon heeft een handige scan app op zijn telefoon gezet. Toen zijn ze gewoon eerst samen aan het werk gegaan. 'Het ging verder spelenderwijs, heel eenvoudig.'

Gert-Aasman-Stukadoors-RBZ-Digitale-Administratie

“Steeds weer met stapels papier in de weer, na het werk en in de weekenden: daar ben ik nu vanaf."

Gert Aasman - Aasman Stukadoors

4. Resultaat: had ik het maar eerder gedaan, het is zo makkelijk. En het scheelt veel tijd en gedoe.

Nu werkt Gert zijn administratie dagelijks bij. 'Als ik facturen krijg, doe ik meteen zoveel mogelijk wat nodig is, dat gaat direct richting RBZ. Ik spaar het niet meer op, dus hoef ik er ook niet steeds weer aan te denken. Dat zorgt voor rust in het hoofd.'

Steeds weer alle rekeningen op een rij leggen en afvinken met de bankafschriften hoeft ook niet meer. Dat wordt nu voor Gert gedaan: door de digitale administratie software en een kritisch oog van Monique.

Gert: 'Ik kom graag bij RBZ, we hebben altijd een lolletje en een geintje. Maar het moest toch altijd nog even na het werk in mijn eigen tijd. Met een stapel papier, op een neer naar de binnenstad. Dat hoeft nu niet meer en dat scheelt veel tijd en gedoe.'

5. Ik heb meer tijd voor mezelf en rust in het hoofd

De tijd die Gert bespaart komt hem ten goede in zijn vrije tijd. Want na het werk de administratie nog even doen hoeft niet meer.

Hij mist de tussendoor-bezoeken aan het kantoor van RBZ wel een beetje. 'We bespreken nog ieder jaar de jaarrekening, dus dat blijft. En ik blijf bij RBZ, ik ben tevreden en wordt er persoonlijk en goed geholpen.'

Gert kan zich volop toeleggen op zijn stukadoorswerk. Veel succes Gert!

Over deze ondernemer:

Gert Aasman is de eigenaar van Aasman Stukadoors. Hij heeft meer dan 30 jaar ervaring en staat voor echt vakmanschap.